Wybierz język

Nasza historia

Cyfrowy Polsat to dziś największa grupa medialna w Polsce. Anteny satelitarne z charakterystycznym logotypem Cyfrowego Polsatu, będącym rozpoznawalną wizytówką marki, to od lat stały element krajobrazu polskich miast, przedmieść i wsi – bloków mieszkalnych, domów i posesji. Dzisiaj, dzięki zaufaniu naszych abonentów, widzów i użytkowników, jesteśmy największą polską grupą medialną oferującą nie tylko usługi płatnej telewizji satelitarnej, ale także szybki Internet mobilny HSPA+ i LTE, usługi online, PPV, VOD, catch-up TV i wiele innych. Zanim jednak znaleźliśmy się w tym miejscu, przeszliśmy dynamiczną drogę rozwoju, która rozpoczęła się 18 lat temu.

Lata 1996-1999

Początek działalności firmy to rok 1996. Zawiązujemy wtedy spółkę akcyjną pod nazwą Market S.A. Trzy lata później, w grudniu 1999 roku, rozpoczynamy dostarczanie sygnału satelitarnego. W tym czasie korzystamy z logotypu Telewizji Polsat, czyli dobrze znanego polskim widzom słoneczka, co obrazuje naszą ścisłą współpracę z Telewizją Polsat, nadającą programy od 1992 roku.

Lata 2000-2001

W tych latach zmieniamy nazwę firmy na Polsat Cyfrowy S.A. i wprowadzamy własny logotyp. Na miejscu słoneczka pojawiła się kula, która do dziś jest stałym i rozpoznawalnym elementem naszej wizualizacji. W tym czasie zawieramy ważne dla naszej historii porozumienie z Telewizją Polsat S.A. dotyczące działalności płatnej cyfrowej platformy satelitarnej.

Lata 2003-2004

W 2003 roku uzyskujemy koncesję na bezprzewodowe rozprowadzanie satelitarnych programów radiowych i telewizyjnych. Dzięki temu stajemy się w pełni niezależnym operatorem platformy cyfrowej. W 2004 roku zmianie na Cyfrowy Polsat S.A. ulega nazwa spółki. Szybko się rozwijamy, a nasza oferta cieszy się powodzeniem w polskich domach – pod koniec roku 2004 z usług telewizji satelitarnej Cyfrowego Polsatu korzysta 393,2 tys. abonentów.

Lata 2005-2006

W 2005 roku Cyfrowy Polsat S.A. łączy się ze spółką Polsat Sp. z o.o., w której posiadaliśmy 100% kapitału zakładowego. W wyniku tego połączenia przejmujemy m.in. większość dekoderów dzierżawionych wcześniej od Polsat Sp. z o.o. Skokowo wzrasta baza naszych abonentów – na koniec roku 2005 mamy ich już 656,7 tys., a po kolejnym roku – 1,3 mln. Tym samym stajemy się największym operatorem telewizji cyfrowej w Polsce. W 2006 roku tworzymy nową spółkę: Cyfrowy Polsat Technology, która będzie produkować nasze dekodery. To ważny rok w historii marki – idąc z duchem czasu i postępu technologicznego, zdecydowaliśmy się na nową wizualizację. Od tego momentu dominującym kolorem Cyfrowego Polsatu jest pomarańczowy – kolor ciepły, rodzinny i optymistyczny, a jednocześnie kojarzący się ze zdecydowaniem i z przedsiębiorczością. Logo stało się nowoczesne i dynamiczne, odpowiadając w ten sposób technologicznemu charakterowi marki i naszej wizji rozwoju.

Lata 2007-2008

W 2007 roku Cyfrowy Polsat Technology rusza z produkcją dekoderów. Nadal bardzo dynamicznie się rozwijamy – na koniec roku mamy już ok. 2,1 mln abonentów, to ponad 60% więcej niż rok wcześniej. 6 maja 2008 roku debiutujemy na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie – jest to jeden z ważniejszych momentów w historii naszej firmy. W tym roku uruchamiamy także usługę telefonii komórkowej w modelu MVNO. Nieustannie rośnie liczba abonentów usługi płatnej telewizji – na koniec 2008 roku jest ich już ponad 2,7 mln. Charakter zmian i naszego rozwoju wizualizujemy graficznie, wzbogacając stworzony dwa lata wcześniej logotyp o dodatkowe ikony identyfikujące poszczególne usługi: telewizyjną i telefonii komórkowej.

Lata 2009-2010

W 2009 roku nasza oferta zostaje wzbogacona o nową usługę – VOD Domową Wypożyczalnię Filmową, która umożliwia klientom płatny dostęp do popularnych filmów udostępnianych na określonych pozycjach dekodera. Przybywa nam także kolejne 0,5 mln abonentów.

W 2010 roku uruchamiamy usługę szerokopasmowego dostępu do Internetu w technologii HSPA+ i wprowadzamy na rynek pierwszy dekoder HD naszej produkcji. W fabryce Cyfrowego Polsatu wyprodukowanych zostało już milion dekoderów. Naszym abonentom dajemy także możliwość skorzystania w ramach jednej umowy abonamentowej i jednej faktury z trzech usług jednocześnie: telewizji, Internetu i telefonii komórkowej. W wyniku tej zmiany modyfikacji uległ także nasz logotyp, do którego zostały dodane: Telewizja, Internet, Telefon. Od tego momentu posługujemy się także ikonami graficznymi charakteryzującymi wszystkie trzy usługi z naszego portfolio, konsekwentnie pozycjonując oferowane przez nas usługi zintegrowane. Rok 2010 to także finalizacja transakcji zakupu spółki M. Punkt Holdings Ltd., będącej właścicielem dystrybutora usług telefonii komórkowej, a także ogłoszenie transakcji zakupu Telewizji Polsat. Dzięki tej ostatniej decyzji staliśmy się największą grupą medialną w Polsce.

Lata 2011-2012

W 2011 roku jako pierwsza firma w Polsce rozpoczynamy sprzedaż usług LTE, najszybszego i najnowocześniejszego na świecie Internetu mobilnego. Rozszerzamy także naszą ofertę o usługi Multiroom i catch-up TV. W styczniu 2012 roku podpisujemy umowę nabycia 100% udziałów w spółce INFO-TV-FM, co pozwala nam na uruchomienie nowej usługi – TV Mobilnej działającej w technologii naziemnej telewizji cyfrowej (DVB-T). W 2012 roku nabywamy także 100% udziałów w spółce Redefine, twórcy serwisów: IPLA (będącego liderem rynku online wideo w Polsce) oraz muzycznego muzo. Nawiązujemy także współpracę z firmą Polkomtel w zakresie wprowadzenia oferty usług łączonych oraz wzajemnej sprzedaży standardowych produktów. Nasz Internet LTE przyspiesza do 150 Mb/s, a jego dostępność rośnie – w pierwszych miesiącach 2013 roku w zasięgu usługi jest już co drugi mieszkaniec Polski.

Rok 2013

W bogatym w wydarzenia roku 2013 wyróżnić można kilka istotnych dla rozwoju firmy momentów.

Najważniejszym z nich było zawarcie przez Cyfrowy Polsat warunkowej umowy przejęcia większościowego pakietu w spółce Metelem Holding Company Limited, w całości kontrolującej Polkomtel, operatora sieci Plus. Po przeprowadzeniu transakcji Grupa Cyfrowy Polsat wraz z Polkomtelem stanie się jedną z największych polskich firm oraz wiodącą grupą medialno-telekomunikacyjną w regionie. W tym roku także Telewizja Polsat podpisała umowę nabycia spółki Polskie Media, będącej nadawcą kanałów TV4 i TV6, które weszły w skład portfolio kanałów Grupy.

W pierwszej połowie roku ogłosiliśmy zmiany w komunikacji naszej marki w postaci nowego hasła: Twój Multimedialny Dom, które jest podkreśleniem nowego etapu w konsekwentnym rozwoju firmy budującej szerokie portfolio produktów dla całej rodziny. Jesienią obchodziliśmy podwójne święto: wyprodukowania 5-milionowego egzemplarza dekodera oraz 5-lecia produkcji w fabryce na warszawskim Targówku. Z końcem roku 2013 Cyfrowy Polsat i Telewizja Polsat ogłosiły, że Grupa wykupiła prawa do transmisji meczów eliminacyjnych do Euro 2016 i Mistrzostw Świata 2018 oraz do turnieju finałowego Euro 2016, który zostanie rozegrany we Francji.

W wyniku rozbudowy sieci radiowej naszych partnerów od końca 2012 roku do końca 2013 roku zasięg sieci LTE wzrósł z 35,14% do około 67% mieszkańców Polski, natomiast HSPA/HSPA+ – z 91% do niemal 100%.