- Cyfrowy Polsat - http://www.raportroczny2013.cyfrowypolsat.pl -
Słownik
Osoba, która zawarła z nami umowę na świadczenie usług płatnej telewizji cyfrowej zobowiązującą do wnoszenia opłat za dostęp do pakietu lub pakietów programów telewizyjnych i radiowych lub która korzysta z tych pakietów w ramach usług płatnej telewizji cyfrowej, po uprzednim wniesieniu miesięcznej opłaty bez zawarcia takiej umowy.
Detaliczne punkty sprzedaży Cyfrowego Polsatu, które świadczą usługi sprzedaży cyfrowej telewizji satelitarnej i Internetu Cyfrowego Polsatu oraz oferty sieci Plus. W APS-ach klienci Cyfrowego Polsatu mają możliwość podpisania umowy na świadczone przez spółkę usługi, skorzystania z ofert specjalnych w zakresie telewizji i dostępu do Internetu Cyfrowego Polsatu oraz telefonii komórkowej sieci Plus, zakupu dekodera oraz zamówienia profesjonalnej usługi montażu instalacji antenowej. Punkty udzielają także porad technicznych, pośredniczą w obsłudze serwisowej sprzętu oferowanego przez Cyfrowy Polsat i wydają dekodery zastępcze na czas realizacji reklamacji odbiornika.
Średni miesięczny przychód netto na jednego abonenta, któremu świadczyliśmy usługi, obliczany poprzez podzielenie sumy przychodów netto, generowanych przez naszych abonentów na oferowane przez nas usługi płatnej telewizji cyfrowej w danym okresie, przez średnią liczbę abonentów, którym świadczyliśmy usługi w danym okresie.
Stacja przekaźnikowa, która dzięki antenom nadawczo-odbiorczym, tworzącym zasięg radiowy, komunikuje się z terminalami (telefonami komórkowymi, modemami) pozostającymi w strefie jego działania.
Usługa polegająca na udostępnianiu w Internecie wybranych treści programowych przez pewien czas po tym, jak zostały nadane na kanale telewizyjnym.
Satelitarne centrum nadawczo-odbiorcze Cyfrowego Polsatu zlokalizowane na terenie siedziby Spółki w Warszawie przy ulicy Łubinowej 4a.
Jest to zespół systemów, narzędzi i procedur niezbędnych do zarządzania kontaktami z klientami. CRM to nie tylko systemy informatyczne i mechanizmy zarządzania relacjami z klientami, ale także cała strategia i filozofia biznesu, pozwalająca na budowanie pozytywnych, długoterminowych relacji z klientami.
Urządzenie przetwarzające zakodowany sygnał cyfrowy w sposób umożliwiający jego odbiór za pomocą odbiornika telewizyjnego. Powszechnie stosowane do odbioru płatnej cyfrowej telewizji satelitarnej.
Usługa udostępniania programów telewizyjnych i radiowych rozprowadzanych drogą satelitarną w ramach płatnych pakietów programowych.
Naziemna telewizja cyfrowa – technologia cyfrowa mająca na celu przesłanie większej liczby kanałów i/lub zapewnienie wyższej jakości przesyłanego obrazu i dźwięku przy wykorzystaniu transmisji radiowej odbieranej za pomocą anteny.
Termin oznaczający kanały telewizyjne oraz radiowe, których sygnał jest powszechnie dostępny i niezakodowany.
Telewizja w technologii wysokiej rozdzielczości (minimum 1280×720 pikseli). Ogólne określenie formatu sygnału telewizyjnego o rozdzielczości wyższej niż standardowa.
Technologia transferu danych drogą radiową o zwiększonej szybkości – do 21 Mb/s, 28,8 Mb/s dla MIMO i 42 Mb/s w przypadku Dual Carrier.
Internetowe Centrum Obsługi Klienta to internetowy serwis, za pomocą którego klienci po zalogowaniu mogą zarządzać swoim kontem abonenckim.
Usługa polegająca na łączeniu z Internetem za pomocą szybkiego łącza lub medium o dużej przepustowości.
Technologia umożliwiająca przesyłanie sygnału telewizyjnego w sieciach szerokopasmowych opartych na protokole IP.
Karta, która we współpracy z dekoderem umożliwia dostęp do płatnej cyfrowej telewizji satelitarnej.
Prawo do korzystania (rozpowszechniania) z programów telewizyjnych lub radiowych w ściśle określony sposób.
Technologia transmisji danych w sieciach bezprzewodowych, charakteryzująca się w porównaniu do tradycyjnych technologii wielokrotnie wyższą szybkością przesyłania danych, większą pojemnością sieci i mniejszymi opóźnieniami. Jest to obecnie najnowocześniejszy i najszybszy Internet mobilny na świecie.
Rozwiązanie technologiczne zwiększające przepustowość sieci bezprzewodowej polegające na wieloantenowej transmisji danych zarówno po stronie nadawczej, jak i odbiorczej.
Urządzenie umożliwiające dostęp do Internetu. Przetwarza dane cyfrowe na postać analogową po to, aby możliwe było przesłanie ich do innego modemu z użyciem standardowej linii telefonicznej. Modem może także zmieniać fale analogowe na postać cyfrową i przekazywać je do komputera. Produkowane są dwa typy modemów: wewnętrzne oraz zewnętrzne. Modemy różnią się między sobą głównie szybkością transmisji.
Usługa umożliwiająca w ramach jednego abonamentu korzystanie z bogactwa tych samych kanałów nawet na czterech telewizorach w jednym domu.
Zespolony strumień danych cyfrowych, składający się z dwóch lub więcej strumieni utworzonych z danych wchodzących w skład treści programów radiofonicznych lub telewizyjnych oraz z danych dodatkowych, obejmujących w szczególności dane związane z systemem dostępu warunkowego lub usługami dodatkowymi. To pakiet kanałów telewizyjnych, radiowych i dodatkowych usług jednocześnie transmitowanych cyfrowo (multipleksowanych) do odbiorcy w jednym kanale częstotliwości.
Operator wirtualnej sieci komórkowej. Podmiot zajmujący się odsprzedażą (reseller) usług telefonii komórkowej. Operatorzy MVNO nie są właścicielami koncesji na korzystanie z częstotliwości radiowych i nie posiadają własnej sieci radiowej, ale w modelu tzw. pełnego MVNO dysponują własną infrastrukturą telekomunikacyjną. Podobnie jak podmioty zajmujące się odsprzedażą (resellerzy) usług telefonii stacjonarnej sprzedają usługę pod własną marką i w zależności od przyjętego modelu mogą posiadać własny zakres numeracyjny, indywidualny kod sieci, własne karty SIM, system bilingowy i dowolnie kształtować ofertę.
Zestaw Internetu domowego składający się z montowanego na zewnątrz budynku modemu ODU, połączonego z routerem domowym IDU. Zestaw istotnie zwiększa zasięg internetu LTE wewnątrz budynków.
Przedsiębiorca telekomunikacyjny mający uprawnienia do wykonywania usług telekomunikacyjnych.
Usługa płatnego dostępu do wybranych treści programowych, często wydarzeń sportowych na żywo.
Termin określający przedział czasu, w którym stacje (telewizyjne bądź radiowe) osiągają zazwyczaj najwyższą oglądalność/słuchalność, a co za tym idzie, również wpływy reklamowe, dlatego nadawane są wówczas najsilniejsze oferty programowe.
Sieciowe urządzenie elektroniczne pełniące funkcję węzła komunikacyjnego łączącego różne sieci komputerowe – umożliwia podłączenie dodatkowego komputera lub komputerów do Internetu.
Urządzenie pozwalające na łączenie dowolnych źródeł cyfrowych sygnałów telewizyjnych z dowolnymi punktami odbioru. W ośrodku telewizyjnym zestawia się tysiące takich połączeń, przepustowość każdego kanału dla sygnałów HD wynosi 1,5 Gb/s. W niedalekiej przyszłości 3 Gb/s.
Telewizja w technologii standardowej rozdzielczości, cyfrowa wersja analogowego standardu PAL i NTSC.
Wspólny program Cyfrowego Polsatu i operatora sieci Plus umożliwiający łączenie produktów takich jak telewizja, Internet, telefon, energia elektryczna oraz usługi bankowe i oszczędzanie na każdej dodatkowej usłudze z portfolio obu operatorów i firm partnerskich.
Jest to krótka wiadomość tekstowa, którą można wysłać innemu użytkownikowi sieci komórkowej bezpośrednio z własnego telefonu komórkowego lub z Internetu (ze stron WWW). Wiadomości SMS mogą zawierać do 160 znaków.
Zestaw urządzeń pozwalających łączyć w jeden strumień danych cyfrowe sygnały kilku kanałów telewizyjnych i dane towarzyszące. Multiplekser statystyczny dynamicznie dzieli dostępne pasmo między kanały w zależności od zapotrzebowania (treści obrazu).
Rodzaj transmisji sygnału, w której sygnał początkowy (np. głos) jest przekształcany w sygnał elektryczny i przesyłany w takiej formie. Przesył sygnałów jest realizowany przez ciągłą zmianę, np. częstotliwości, amplitudy lub fazy transmitowanego sygnału. Zazwyczaj sygnały analogowe wymagają większej szerokości pasma do przesyłu danych, niż jest to konieczne w przypadku transmisji cyfrowej, i są bardziej podatne na tłumienie.
Wydzielona część satelity telekomunikacyjnego służąca do przesyłania kanałów telewizyjnych i radiowych z centrum nadawczo-odbiorczego operatora do dekoderów widzów (za pośrednictwem anten satelitarnych).
Funkcja umożliwiająca automatyczne odtwarzanie głosowe informacji tekstowych (zamiana tekstu na mowę).
Grupa telewidzów oglądających konkretny kanał w danym okresie, wyrażona jako odsetek wszystkich oglądających telewizję w danym czasie.
Udział przychodów z reklamy i sponsoringu danego podmiotu w całkowitych przychodach z reklamy telewizyjnej w Polsce.
Współczynnik odpływu abonentów, określony jako stosunek liczby umów rozwiązanych w okresie 12 miesięcy do średniorocznej liczby umów w tym 12-miesięcznym okresie. Liczba rozwiązanych umów jest pomniejszona o liczbę abonentów, którzy zawarli z nami ponownie umowę nie później niż z końcem tego 12-miesięcznego okresu, oraz o liczbę abonentów, którzy posiadali więcej niż jedną umowę i dokonali rozwiązania jednej z nich, w zamian zobowiązując się do korzystania z usług Multiroom HD.
Papiery wartościowe emitowane przez spółkę akcyjną. Warranty mogą być imienne oraz na okaziciela. Papiery te uprawniają posiadacza do objęcia akcji bądź zapisu na akcje nowej emisji.
Wideo na żądanie. Usługa zapewniająca widzom dostęp do wybranych programów lub treści telewizyjnych w dowolnym czasie.
Odsetek gospodarstw domowych w Polsce, które mają techniczną możliwość odbioru nadawanego kanału.
Źródło: Cyfrowy Polsat, Wikipedia, Ustawa o wdrożeniu naziemnej telewizji cyfrowej.
Artykuł wydrukowany ze strony Cyfrowy Polsat: http://www.raportroczny2013.cyfrowypolsat.pl
Link do artykułu: http://www.raportroczny2013.cyfrowypolsat.pl/informacje_dodatkowe/slownik_pojec/
Kliknij tutaj aby wydrukować.
Copyright © 2013 Polsat. All rights reserved.